Wednesday, March 7, 2007

Een stukje sales en stijliconen voor de herfst

Beste TFT-schermkindertjes, vandaag was uw fotosjist op gesprek bij een best wel grote uitgever in een doodnormale plaats in het midden van het land. Voor fotoredactionele werkjes. En ja, bij het horen van hun verhaal verhief de aaibare salestijger zich uit de gitzwarte hoek van mijn doorgaans nobele hart. Na anderhalve uur sales-techniek uit het boekje (complimenten over de koffie, complimenten over het pand en complimenten in het algemeen), waren we op first name basis. Een raar momentje tijdens het gesprek was wel, dat ik mijn inderhaast bijeen geharkte fotoredactie-portfolio op USB stick in de computer moest stoppen. Onder het bureau, achterin de computer. En noem mij traditioneel, maar ik aarzelde toch even om op mijn knieƫn onder het bureau te duiken van iemand die ik een half uur geleden de hand had geschud. Alsof je tijdens een zakenlunch je benen op tafel legt om het gat in je linkersok te laten bewonderen. Hoe het ook zij, zeer wellicht kunt u binnenkort op de covers van deze uitgeverij fotoconceptjes van mijn hand bewonderen. Sweet.

En let op: ordinair wordt het nieuwe stijlvol, dat overigens weer gebaseerd was op het oude ordinair. Wie wil weten wat fashionistas te wachten staat in de herfst, nodig ik uit om dra eens plaats te nemen in mijn Volvo 440, geruild voor een treetje Hollandia-bier en een pak diepvriesfrikandellen. Met dubbele diepchromen uitlaat en vanillekerstboompje. That's hot!

No comments: